Znaczenie magnezu dla organizmu

Magnez bardzo często nazywany jest biopierwiastkiem życia, ma wpływ an wszystkie funkcje i układy naszego organizmu. Właściwe odżywianie i codzienne zagwarantowanie w diecie produktów bogatych w magnez pomoże uniknąć wielu problemów zdrowotnych.

Warto jadać produkty bogate w magnez takie jak: awokado, pestki z dyni, nasiona słonecznika, siemię lniane. Niedoceniane w naszej diecie kasze, szczególnie gryczana to bardzo bogate źródło magnezu. Wśród owoców najwięcej mają go banany. Warto także spożywać otręby pszenne, płatki owsiane, a także groch. Nie tylko warzywa i owoce wzbogacają organizm w magnez. Warto spożywać kakao oraz gorzką czekoladę połączoną z orzechami laskowe, brazylijskimi czy migdałami, aby zapewnić organizmowi całkiem przyzwoitą dzienną dawkę magnezu.

Spożywanie produktów bogatych w magnez nie spowoduje przedawkowania tego mikroelementu w organizmie. Zawsze tak jest, że naturalne jedzenie minerałów nie niesie skutków ubocznych, oczywiście też należy pamiętać, aby dieta była w miarę możliwości zbilansowana. Jeżeli natomiast wypijamy bardzo duże ilości kawy, herbaty, czy spożywamy dodatkowo alkohol, napoje z kofeiną i jeszcze żyjemy w stresie, to koniecznie musimy uzupełniać niedobory magnezu poprzez suplementy z preparatami magnezu.

Więcej – https://portaldlazdrowia.pl/magnez-rola-w-organizmie/